Din faktura – privatkund
Här hittar du svar på vanliga frågor om din faktura.
Var kan jag se hur stor min faktura blir?
Du kan se din aktuella elräkning genom att logga in på Mitt Kraftringen eller i appen.
Har ni fått min fakturabetalning?
Du kan logga in på Mitt Kraftringen och se om vi fått din betalning. Du kan också ladda ner appen och titta där.
Hur kan jag betala min faktura?
Här kan du läsa om vilka betalningssätt du kan välja mellan.
Vad händer om jag inte betalar min faktura?
Läs mer om obetalda fakturor.
Kan jag får anstånd på min faktura?
Det finns möjlighet att ansöka om anståndsbetalning av en faktura, vilket innebär att betalningsdatumet skjuts fram i max 30 dagar. En dröjsmålsränta tillkommer på det ursprungliga faktureringsbeloppet. Anstånd eller delbetalning av faktura beviljas endast så länge du inte har betalningsanmärkningar eller tidigare obetalda fakturor hos oss. Behöver du söka anstånd är det viktigt att du kontaktar oss innan fakturans förfallodatum.
Jag har fått en påminnelsefaktura. Vad gör jag?
Om du har fått en påminnelsefaktura från Visma Collectors och har frågor kan du vända dig till dem. Det är Visma som hanterar påminnelsfakturor och du når deras kundservice 0771-160 205. För att se ditt ärende hos Visma Collectors kan du logga in här.
Vår faktura ska vara lätt att förstå
En faktura ska vara tydlig och klar, utan krångel. För att försäkra oss om att våra fakturor är så bra som möjligt har vi utformat den i samverkan med våra kunder. Vår faktura är resultatet av olika önskemål och synpunkter som framkommit som resultatet av denna samverkan. Här hittar du en beskrivning av fakturan.PDF, fakturaförklaring - generell