Stäng stäng ikon

Vad händer med elpriserna?

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara? Hur kan det bli så? 

Just nu är det många som ringer till oss och därför har vi längre svarstider.

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara?

Många ringer till oss nu och därför har vi längre svarstider.

Läs mer om de höga elpriserna

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

3 smarta tjänster som gör det extra enkelt att ha laddstolpar

Det ska vara enkelt att ha laddstolpar. På Kraftringen erbjuder vi flera olika tjänster i form av mätning, smart laddstyrning, betalning och service. Hur mycket administration ni vill sköta själv är upp till er som förening. Lär känna våra 3 smarta tjänster som gör laddstolparna till en extra smidig investering för er BRF: Serviceavtal, Ladda smart och Laddoptimering.

Högt tryck på laddstolpar! För att kunna hålla samma höga kvalitet på vår service som vi önskar, har vi valt att fokusera på leveranser inom de kommuner där vi har en etablerad verksamhet. Dessa kommuner är Lund, Eslöv, Lomma, Hörby, Klippan, Åstorp & Torsås.

1. Serviceavtal

Kraftringen erbjuder ett serviceavtal där vi en gång per år, under fem års tid, gör en genomgående besiktning av laddstolparna för att kontrollera att de fungerar som de ska. När ni tecknar ett serviceavtal ger vi också fem års garanti på laddarna. 

I servicen ingår:

  • Okulär besiktning av laddstationen
  • Kontroll av kablar och anslutningsdon
  • Kontroll av anslutning (kablar och plintar)
  • Motionering av personskyddsbrytare
  • Testkörning av laddare
  • Rengöring

Som tillägg till serviceavtalet kan ni också få tillgång till tekniker och jourservice om det skulle inträffa ett akut fel i er laddstation.

2. Ladda smart

Det här är tjänsten för er som vill ha laddstolpar, men minimalt med jobb för er bostadsrättsförening.

Tjänsten bygger på smarta, uppkopplade laddare där Kraftringen genom sin laddportal kopplar tjänster för administration och behörighet. Slutanvändaren registrerar själv i Kraftringens app Laddkartan (finns på google Play och App Store). Användaren beställer en laddtagg och får denna hemskickad. Laddtaggen är laddad med behörighet till de specifika laddare man har valt (de i er bostadsrättsförening) samt över 3000 laddare i Charge & Drives nätverk i Norden. Av dessa är över 900 snabbladdare. 

Som anläggningsägare väljer ni själv vad det ska kosta att ladda i era stolpar. Slutanvändaren debiteras sedan för laddningen via det kontokort som är kopplat till kontot/laddtaggen. I efterhand fakturerar Kraftringen anläggningsägaren för utförda tjänster. 

3. Laddoptimering

Säkerställ att elnätet inte blir överbelastat när flera bilar ska laddas samtidigt. Med tjänsten laddoptimering ser vi till att huvudsäkringen håller och att elabonnemanget inte överskrids. 

Vill ni veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer om våra smarta tjänster.