För dig som är leverantör till Kraftringen

Så kan du fakturera oss - välj mellan två sätt

För en mer hållbar hantering av leverantörsfakturor tar vi endast emot elektroniska fakturor. Du som ska skicka en faktura till oss kan välja mellan två alternativ: e-faktura via ert eget affärssystem eller e-faktura via den externa portalen InExchange.

Här nedan kan du läsa mer om de två alternativen och vilka krav vi ställer i samband med fakturering.


E-faktura via affärssystem

Om ni har ett ekonomisystem som gör det möjligt att skicka e-faktura direkt från systemet är det alltid det enklaste och smidigaste alternativet. Då kontaktar du bara er VAN-operatör för att beställa routing/koppling.

Vår VAN-operatör är InExchange och vi kan ta emot fakturor i de flesta format som finns på marknaden. Har ni InExchange som operatör behöver du du inte skicka en förfrågan om anslutning först, utan kan skicka er första faktura direkt.

E-faktura genom InExchange

Om ni inte kan skicka e-faktura från ert eget ekonomisystem erbjuder vi på Kraftringen möjligheten att registrera 100 kostnadsfria fakturor per år via webbportalen InExchange web.

Läs mer på InExchange Web om hur du ansluter ert företag som användare av fakturaportalen eller kontakta InExchange på 0500-44 63 60.

På den här sidan visar vi en inbäddad chatt. För att du ska få se chatten måste du godkänna att vi använder funktionella cookies på din dator. Klicka på knappen Cookie-inställningar för att justera inställningarna.
chat-bubble-icon