Stäng stäng ikon

Tillfälligt längre svarstider

Just nu har vi tekniska problem som gör att vi inte kan svara på mail, vilket medför lite längre svarstider än vanligt. Tack för ditt tålamod!

Just nu har vi tekniska problem som gör att vi inte kan svara på mail, vilket medför lite längre svarstider än vanligt. Tack för ditt tålamod!

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Felanmälan dygnet runt

Du ringer och felanmäler avbrott på 020-55 66 00 dygnet runt. Ringer du från utlandet slår du +46 771-55 66 50. Utanför ordinarie kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) är det vår larmoperatör Eniro 118118 som tar emot samtalen.

Se våra aktuella avbrott.

Strömavbrott

Innan du felanmäler ett strömavbrott kan det vara bra att själv göra en snabb felsökning. Det gör du i några enkla steg med hjälp av vår checklista. På så vis ser du om det rör sig om ett avbrott hos oss eller ett fel i din egen anläggning.

Har du Kraftringen som elhandelsbolag men ett annat elnätsbolag? Då är det ditt elnätsbolag du ska ringa och felanmäla strömavbrott hos.

Fjärrvärmeavbrott

Bor du i flerfamiljshus? Då är det i första hand din fastighetsägare du ska kontakta om du har problem med värme eller varmvatten. Annars ringer du vårt felanmälningsnummer 020-55 66 00.

Gasavbrott

Har du problem med din gasleverans felanmäler du på vårt felanmälningsnummer 020-55 66 00.

Avbrott i öppet stadsnät /fiber

Felanmälning av öppet stadsnät/fiber gör du direkt hos din tjänsteleverantör. Läs mer om hur du gör det här.

Avbrott i gatubelysning

Upptäcker du offentlig gatubelysning som inte fungerar felanmäler du det hos din kommun.