Felanmälan dygnet runt
Du ringer och felanmäler avbrott på 020-55 66 00 dygnet runt. Ringer du från utlandet slår du +46 771-55 66 50. Utanför ordinarie kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) är det vår larmoperatör Eniro 118118 som tar emot samtalen.
Strömavbrott
Innan du felanmäler ett strömavbrott kan det vara bra att själv göra en snabb felsökning. Det gör du i några enkla steg med hjälp av vår checklista. På så vis ser du om det rör sig om ett avbrott hos oss eller ett fel i din egen anläggning.
Har du Kraftringen som elhandelsbolag men ett annat elnätsbolag? Då är det ditt elnätsbolag du ska ringa och felanmäla strömavbrott hos.
Fjärrvärmeavbrott
Bor du i flerfamiljshus? Då är det i första hand din fastighetsägare du ska kontakta om du har problem med värme eller varmvatten. Annars ringer du vårt felanmälningsnummer 020-55 66 00.
Gasavbrott
Har du problem med din gasleverans felanmäler du på vårt felanmälningsnummer 020-55 66 00.
Avbrott i öppet stadsnät /fiber
Felanmälning av öppet stadsnät/fiber gör du direkt hos din tjänsteleverantör. Läs mer om hur du gör det här.
Avbrott i gatubelysning
Upptäcker du offentlig gatubelysning som inte fungerar felanmäler du det hos din kommun.