Kvalitets- och miljöpolicy
Kvalitets- och miljöpolicyn lägger grunden för våra verksamhetsmål utifrån våra fyra framgångsfaktorer i vår målbild Kraftringen 2025:
- Attraktiv arbetsplats
- Varumärke & kundvärde
- Innovationskraft
- Hållbart företag
Vi skapar energi för framtida generationer genom att:
- utgå från intressenters krav och önskemål i vår utveckling av hållbara produkter, tjänster och verksamhet.
- våra produkter och tjänster uppfyller, eller överträffar, kundernas krav och förväntningar.
- bygga goda relationer och kommunicera effektivt, såväl internt som externt.
- hjälpa kunder och samarbetspartners i deras hållbarhetsarbete.
- samverka med olika aktörer för att kunna tillvarata restflöden i samhället, uppnå en högre energieffektivitet, påskynda omställningen till förnybara energikällor och värna den biologiska mångfalden.
- beakta miljöaspekterna i våra processer, bl a genom att förebygga föroreningar. Störst fokus läggs vid att uppnå en fossilbränslefri och energieffektiv värdekedja.
- arbeta systematiskt med ständiga förbättringar samt följa bindande krav.
Arbetet utförs hållbart och säkert av våra kompetenta medarbetare utifrån vår värdegrund; mod, ansvar och engagemang.