Ny grafisk profil
Kraftringen uppdaterar sitt utseende. Nya tider och nya mediakanaler kräver nya uttryck. Kraftringen strävar alltid efter att ligga i absolut framkant när det kommer till hållbara energilösningar för privatpersoner och företag. För att ligga i framkant även när det kommer till vårt sätt att se ut och kommunicera behöver vi också uppgradera hur vi ser ut, vår visuella identitet, med jämna mellanrum. Dels för att ha en modern och framåtlutad framtoning som känns rätt i tiden. Men också av tekniska skäl, vi behöver till exempel anpassa våra typsnitt och vår logotyp efter nya digitala kanaler så att vi blir lätta att känna igen och kan nå ut med våra budskap. Bytet kommer att ske så kostnads- och energieffektivt som det bara är möjligt. Du kommer att se både våra gamla färger och våra nya ett tag. Vi kommer till exempel inte att slänga väl fungerande kläder med vår gamla identitet på utan byter ut allt successivt efter hand att det slits ut. Hoppas att du tycker det är lika fint som vi.