Stäng stäng ikon

Vad händer med elpriserna?

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara? Hur kan det bli så? 

Just nu är det många som ringer till oss och därför har vi längre svarstider.

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara?

Många ringer till oss nu och därför har vi längre svarstider.

Läs mer om de höga elpriserna

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Här tecknar du om ditt serviceavtal för din gaspanna

Vi är väldigt glada över att du har ett serviceavtal för din gaspanna, då en regelbunden service bidrar till att hålla din värmeanläggning i bra skick med hög driftsäkerhet, låg förbrukning och lång livslängd. Det är bra för både din ekonomi och klimatet!

Nu uppdaterar vi våra serviceavtal och du som har ett befintligt avtal får nu möjligheten att välja hur ofta du vill ha din gaspanna servad. En gång i halvåret, en gång om året eller vartannat år? Du väljer vad som blir bäst för dig och vilket intervall du ska få besök av din servicetekniker.

Detta ingår i serviceavtalet

Förebyggande servicebesök av våra tekniker

Du väljer själv hur ofta du vill ha service utförd (två gånger per år, en gång per år eller vartannat år, se prislistan nedan)

  • Vid besöket kontrolleras anläggningens kondition
  • Gasbrännaren rengörs och justeras vid behov
  • Pumpars funktion, avstängningsventiler och offeranod kontrolleras när detta är praktiskt möjligt
  • Vid eventuellt fel eller onormalt slitage på någon komponent som tändelektrod, jonisering eller offeranod kommer denna att bytas. Rabatterad materialkostnad debiteras
  • Vid större fel lämnas offert och förslag om åtgärd
  • De förebyggande servicebesöken utförs helgfri måndag-fredag, 07.00-16.00
  • Service och åtgärder på radiatorsystem ingår inte

Hjälp dygnet runt vid fel på gaspannan & rabatt på akutbesök

Som serviceavtalskund kan du felanmäla dygnet runt på 020-55 66 00. Utanför ordinarie kontorstid tar vår larmoperatör emot samtalen. Våra tekniker kontaktar dig därefter för bokning av tid så snabbt som möjligt. Om möjligt bokas besöket under ordinarie arbetstid, helgfria dagar mellan 07.00-16.00. Felavhjälpning utanför ordinarie arbetstid utförs fram till kl. 21.00. 

20 % rabatt på material

Gäller vid reparationer och ersättningsmaterial vid servicebesök.

Månadskostnad serviceavtal: Gas villa (inkl. moms)
Produkt Beskrivning Månadskostnad Bindningstid
Tvårsavtal Ett servicebesök vartannat år 119 kr 2 år
Ettårsavtal Ett servicebesök per år 189 kr 1 år
Halvårsavtal Två sevicebesök per år 319 kr 1 år

Övriga avgifter som arbetstid, framkörningsavgifter etc. kan tillkomma. Se komplett prislista här.

Teckna ditt serviceavtal här

Anläggnings-ID och anläggningsadress för ditt befintliga avtal hittar du i epost-utskicket i anslutning till länken till denna sida.