Stäng stäng ikon

Svarstiderna hos kundservice är tyvärr långa just nu. För info om elpris-kompensation se här.

Svarstiderna hos kundservice är tyvärr långa just nu. För info om elpris-kompensation se här.

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Fel på uppkopplingen eller tjänsterna

Efter att fibern blivit installerad är det kommunikationsoperatören som sköter själva uppkopplingen och ser till att fibernätet är i drift. Det är också kommunikationsoperatören som har hand om tjänsteportalen där du väljer dina tjänster och sin tjänsteleverantör.

I våra nät är Zitius kommunikationsoperatör och du väljer dina tjänster i tjänsteportalen Zmarket.

När du valt dina tjänster är det framförallt tjänsteleverantören som du kommer märka av. Det är till dem du betalar din faktura och rapporterar eventuella fel med kanalutbudet eller ditt internet. Skulle ett fel uppstå är det tjänsteleverantören som identifierar felet och rapporterar till kommunikationsoperatören, som i sin tur informerar oss på Kraftringen.