Stäng stäng ikon

Läs om regeringens nya förslag på elpriskompensation. Vår kundservice har för närvarande inte mer information och vi väntar på mer detaljer. Svarstiderna på telefon och mail är mycket långa just nu. Vi tackar för din förståelse och tålamod.

Läs om regeringens nya förslag på elpriskompensation. Kundservice har inte mer information just nu, inväntar detaljer. Svarstiderna är tyvärr långa just nu. Tack för ditt tålamod.

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Vart vänder vi oss vid problem?

Fibernätet är ett mycket stabilt nät. Men ibland blir det fel ändå och då gör vi allt vi kan för att åtgärda problemet så fort som möjligt.

Kraftringen ansvarar för fibernätet tillsammans med två andra aktörer – kommunikationsoperatören och tjänsteleverantörenDet är vi på Kraftringen som sköter byggnationen av fiber och anslutningen till fibernätet. Skulle en fiberkabel bli avgrävd, till exempel i samband med vägarbeten, är det vi som ansvarar för att återställa den. 

Kommunikationsoperatören sköter uppkopplingen

Efter att fibern blivit installerad är det kommunikationsoperatören som sköter själva uppkopplingen. Det är de som ser till att fibernätet är i drift. Det är också kommunikationsoperatören som har hand om tjänsteportalen där du som enskild bostadsrättsinnehavare väljer tjänster och tjänsteleverantör. I våra nät är Zitius kommunikationsoperatör och tjänster väljs i tjänsteportalen Zmarket.

Tjänsteleverantörerna står för innehållet

Efter att man har valt tjänster är det framförallt tjänsteleverantörerna som man kommer märka av och ha kontakt med. Det är till dem man betalar sin faktura och felrapporterar om det är något fel med kanalutbudet eller internet. Skulle ett fel uppstå är det tjänsteleverantören som identifierar felet och rapporterar bakåt i kedjan till kommunikationsoperatören, som i sin tur informerar oss på Kraftringen.

Driftinformation

Aktuell driftinformation för ert område hittar ni här

Problem med att registrera sig på Zmarket?

Behöver du teknisk support så kontaktar du vår kommunikationsoperatör Zitius. Kontaktinformation till Zitius hittar ni här.

Har ni problem med någon av era tjänster?

Vänd er direkt till er tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Kontaktinformation hittar ni i tjänsteportalen Zmarket.

Avgrävd kabel

Vid frågor eller problem angående kabeln kontaktar ni Kraftringen. Det kan t.ex. gälla själva installationen eller att kabeln blivit avgrävd (vid avgrävning står den som kapat ledningen för kostnaden av åtgärderna). Ring vår kundservice på 010-122 72 00 eller skicka e-post till oppetstadsnat@kraftringen.se. Kundservice är öppet helgfria vardagar klockan 08.00 – 17.00.