Stäng stäng ikon

Läs om regeringens nya förslag på elpriskompensation. Vår kundservice har för närvarande inte mer information och vi väntar på mer detaljer. Svarstiderna på telefon och mail är mycket långa just nu. Vi tackar för din förståelse och tålamod.

Läs om regeringens nya förslag på elpriskompensation. Kundservice har inte mer information just nu, inväntar detaljer. Svarstiderna är tyvärr långa just nu. Tack för ditt tålamod.

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Tillsammans hjälps vi åt att minska smittspridningen

När vi kommer hem till dig för att göra ett mätarbyte är det viktigt för oss att du känner dig trygg med att vi gör allt vi kan för att förhindra smittspridning.

Om din mätare sitter utomhus i fasadskåp eller i en tillgänglig elcentral behöver du inte vara hemma. Då kan vi göra bytet utan någon personlig kontakt.

Sitter din mätare inomhus behöver du vara hemma för att släppa in oss. I dessa fall följer vi folkhälsomyndighetens riktlinjer vilket innebär att våra tekniker:

  • Bara är i tjänst om de är helt friska (inga förkylningssymptom sedan minst 48 timmar)
  • Är noggranna med handhygienen och använder handsprit vid kundbesök
  • Inte tar i hand
  • Håller ett par meters avstånd till dig

Så här kan du själv bidra

  • Boka om besöket om du eller någon i ditt hushåll har förkylningssymptom eller har haft det de senaste 48 timmarna
  • Hålla ett par meters avstånd till våra tekniker

Har du frågor?

Tillhör du riskgrupp och har frågor eller känner dig orolig inför vårt besök? Tveka inte att kontakta vår samarbetspartner ONE Nordics servicedesk för att komma fram till en lösning som fungerar för dig. Du når dem på telefon 020-62 00 00 under vardagar mellan kl. 8.00-17.00.