Stäng stäng ikon

Undrar du varför elen är väldigt dyr just nu?

Då är du inte ensam. Många elhandelskunder i södra Sverige undrar varför elräkningen har skjutit i höjden på sistone. Vi förklarar hur det hänger ihop. 

Vi förklarar hur det hänger ihop.

Läs mer här

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Välj hur ditt företag får er faktura

Ni vet väl att ni kan få er faktura elektroniskt direkt i datorn eller mobilen, oavsett var ni befinner er?

Anmäl er för elektronisk faktura så är ni säkra på att ni inte missar någon betalning. Samtidigt blir betalningen mycket enklare med ett redan ifyllt belopp, betalreferens och rätt förfallodag. Det tar bara någon minut att anmäla sig.

Kraftringen erbjuder följande elektroniska alternativ för företag:

E-faktura

Har ni möjlighet att ta emot e-faktura (ex. Svefaktura) kontaktar ni er befintliga operatör eller mejlar till oss på faktura.kundres@kraftringen.se så hjälper vi er.

Tänk på att samlingsfaktura inte kan kombineras med e-faktura. Har ni samlingsfaktura idag, men ser en fördel med e-faktura, kan ni meddela detta genom att kontakta vår kundservice.

Kivra, en digital brevlåda

Med Kivra får ni automatiskt våra fakturor till er digitala brevlåda. I Kivra finns även en betallösning där alla betaluppgifter redan är ifyllda. Ni behöver bara godkänna fakturan.

Internetbankfaktura

Vill ni hellre få fakturan direkt till er internetbank anmäler ni det direkt i internetbanken och godkänner Kraftringen Nät AB som betalningsmottagare. Även här är alla betaluppgifter ifyllda och ni behöver därför bara godkänna fakturan.

E-postfaktura

Ni kan också få våra fakturor som pdf med e-post. Enklast anmäler ni att ni vill ha fakturan med e-post på Mina Sidor. Ni kan också kontakta vår kundservice så hjälper vi er. Ange ert kundnummer eller organisationsnummer och till vilken e-postadress ni vill få fakturorna skickade.

Autogiro

Autogiro är ett alternativ till digitala betallösningar som kan kombineras med alla våra fakturaalternativ. Autogiro är ett enkelt och säkert betalsätt som innebär att fakturabeloppet dras från ert konto på fakturans förfallodag. Precis som med de digitala betallösningarna följer alla betalreferenser med automatiskt. Allt ni behöver göra är att se till att det finns pengar på kontot dagen före förfallodagen.

Ni skaffar autogiro genom att anmäla det via er internetbank.

Vi vill minska mängden pappersfakturor för miljöns skull

Målet är en enklare och effektivare hantering av fakturor samt en minskad miljöpåverkan. Vi hoppas att ni, precis som vi, ser stora fördelar med att gå över till elektronisk faktura.

Se er faktura på Mina sidor

Oavsett vilket fakturaalternativ ni väljer kan ni alltid se er kompletta fakturaspecifikation genom att logga in på Mina sidor.