Digital avisering av gas- och fjärrvärmearbeten!
Ibland behöver vi komma ut och utföra arbeten på gas- och fjärrvärmeanläggningar hos dig som är kund hos Kraftringen. För samtliga sådana arbeten går vi nu över till att avisera dig digitalt.
Det gör vi både för att ge dig bättre service och för att minska mängden pappersutskick – smidigt för dig och bättre för miljön! Förändringen innebär att du istället för ett pappersutskick får ett sms eller e-postutskick när vi behöver besöka dig för till exempel service, besiktning, mätarkontroll eller felavhjälpning.
Om detta gäller dig så kommer du i dagarna få hem ett brev med information om vilka kontaktuppgifter vi har och vi ber dig kontrollera att allt stämmer så att vi kan nå dig på rätt sätt.
Om dina uppgifter saknas eller behöver uppdateras ber vi dig att gå in på Mitt Kraftringen eller kontakta vår kundservice. Har du inte möjlighet att ta emot e-post eller sms kan du även i fortsättningen få aviseringarna som pappersutskick.
Vanliga frågor och svar
Jag vet att jag angett flera telefonnummer/e-postadresser till Kraftringen, men i utskicket finns enbart ett?
Vi har valt att skicka med de uppgifter som står som primära i våra system. Vill du att ett annat nummer skall vara primärt så kan du logga in på Mitt Kraftringen och ändra.
”Giltighetstiden för ditt svar har gått ut, vi återkommer med förslag på ny tid” varför får jag det?
När du får förslag på en tid för besök har du 48 timmar på dig att acceptera eller avböja tiden. Tidsbegränsningen finns för att vi skall ha en möjlighet att administrera våra teknikers tid på ett effektivt sätt.
