Stäng stäng ikon

Vad händer med elpriserna?

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara? Hur kan det bli så? 

Just nu är det många som ringer till oss och därför har vi längre svarstider.

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara?

Många ringer till oss nu och därför har vi längre svarstider.

Läs mer om de höga elpriserna

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Vår Kundservice har fått märkningen Trygg Kundkontakt 2019!

Som kund och konsument ska du alltid kunna känna dig trygg, även när kontakten sker över telefon eller i sociala medier. Vi på Kraftringen arbetar ständigt på att ge våra kunder en riktigt bra och personlig service. Att vi nu fått märkningen Trygg Kundkontakt 2019 känns därför extra bra.

Trygg Kundkontakt är en kvalitetsmärkning för etiska kundkontakter. Den utdelas av bransch- och intresseföreningen Kontakta och syftet är att vägleda konsumenter till företag som arbetar med seriös kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. 

 

Märkningen delas ut en gång om året och enbart till de företag som lever upp till Kontaktas strikta villkor:

  • Efterlevnad av Kontaktas stadgar, svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten.
  • Schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd.
  • God arbetsmiljö.
  • Om kundklagomål uppstår ska de hanteras på ett professionellt sätt och kunden ska känna att den fått ett bra bemötande.
  • Syftet med märkningen är att göra skillnad eftersom seriösa bolag är värda att lyfta fram.

På Kontaktas webbplats kan du läsa mer om märkningen och dessutom hitta fler medlemsföretag som lever upp till Kontaktas etiska riktlinjer.

En medarbetare på Kraftringens kundservice