Stäng stäng ikon

Vad händer med elpriserna?

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara? Hur kan det bli så? 

Just nu är det många som ringer till oss och därför har vi längre svarstider.

Har du också märkt att elpriset är högre nu än vad det brukar vara?

Många ringer till oss nu och därför har vi längre svarstider.

Läs mer om de höga elpriserna

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Har du fått din faktura via Kivra?

Kraftringen har infört nya rutiner för all fakturahantering. I samband med detta har samtliga kunder som tidigare fått sin faktura som e-faktura eller via e-post, och som är anslutna till Kivra, oavsiktligt fått sin senaste faktura i sin digitala brevlåda Kivra.

Har du e-faktura? Då kommer du framöver att få din faktura till internetbanken som vanligt. Den fakturan du fått nu, behöver du gå in och hantera i Kivra. Behöver du en kopia på fakturan, för att få rätt betalningsinformation, kontakta Kundservice via chatt eller meddelande från vår hemsida www.kraftringen.se alternativt på telefon 020-326100.

Har du e-postfaktura? Då kommer du framöver att få din faktura till Kivra. Vill du även fortsättningsvis få fakturan som e-postfaktura behöver du avanmäla digitala utskick från Kraftringen till Kivra. Kontakta Kivra på 0770-457000 eller följ nedanstående instruktion.


För att få fakturan som tidigare behöver du logga in på Kivra och välja bort faktura från Kraftringen.

1. Efter inloggning på Kivra klicka på Meny uppe till höger.

 
2. Välj Inställningar och klicka därefter på avsändare.

 

  3. Välj Kraftringen och klicka därefter på den gröna bocken.

4. Bekräfta att du väljer bort Kraftringen och därmed kommer du inte längre att få din faktura i Kivra.

Vi beklagar det merarbete som detta orsakar dig.

 Har du fått din faktura via Kivra?