Till startsidan
Translate

Avklarat: Strömavbrott i Köinge

Senast uppdaterad: 2015-07-27 21.50

Uppdatering: 2015-07-27 21.50

Alla kunder har nu fått strömmen tillbaka efter ytterligare omkopplingar. Exakt vad som orsakat störningen är inte helt klarlagt ännu utan våra tekniker tittar vidare på det. Vi beklagar de problem som avbrottet orsakat våra kunder och önskar en fortsatt trevlig kväll.

Uppdatering: 2015-07-27 20.12

Efter ytterligare omkopplingar är det nu 9 kunder som saknar ström. Våra tekniker arbetar fortsatt för att lokalisera vad det är som har inträffat.

Uppdatering: 2015-07-27 19.04

Efter ytterligare omkopplingar är vi nu nere på ca 30 strömlösa - samma kunder som vi bröt strömmen för vid reparationsarbetet innan idag. Det är fortfarande oklart vad som har hänt och vår personal arbetar för fullt med att felsöka på platsen. Vi ber verkligen om ursäkt för de problem som avbrotten orsakar för berörda kunder.

Uppdatering: 2015-07-27 17.50

Efter omkopplingar har antalet strömlösa gått ner från 158 till 77. Utöver de kunder som även var strömlösa vid reparationsarbetet tidigare idag så berörs nu även kunder kring Nyåkra och Boarp. Vi undersöker orsaken och återkommer så snart vi vet mer om vad som inträffat.

Uppdatering: 2015-07-27 17.37

Tyvärr har vi fått en nytt avbrott i samma område där vi utförde reparationsarbete tidigare idag. Avbrottet berör förutom dessa kunder även ytterligare kunder i närliggande område. Vår personal är på väg ut för att se vad det är som har inträffat. Mer information kommer.

Uppdatering: 2015-07-27 14.46

Strax efter kl.14 fick de sista kunderna strömmen tillbaka. Vi beklagar de problem som avbrottet kan ha ställt till med och tackar för visat tålamod.

Uppdatering: 2015-07-27 10.35

Från ca kl.11 kommer vi att behöva bryta strömmen hos totalt 30 kunder kring Köinge på grund av reparation av en station som skadats vid helgens avbrott. För flertalet kunder (25 st) kommer detta att innebära två kortare avbrott medan det för 5 kunder i den drabbade stationen kommer att innebära ett längre avbrott på en dryg timme. Vi beräknar att samtliga kunder ska ha strömmen tillbaka någon gång efter lunch. Vi ber om ursäkt för olägenheten.

Kontakta oss

Jag tar tacksamt emot frågor, synpunkter och önskemål från dig. Vänligen fyll i dina kontaktuppgifter och ditt ärende i fälten nedan. Jag återkommer till dig snarast.

Mottagare
[namn]