Felanmälan

Felanmälan

Du ringer och felanmäler avbrott på 020-55 66 00 dygnet runt. Ringer du från utlandet slår du +46 771-55 66 50. Utanför ordinarie kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) är det vår larmoperatör SOS Alarm som tar emot samtalen.

Har du frågor som rör din faktura? Då ringer du vårt ordinarie kundservicenummer 020-32 61 00.

Se våra aktuella avbrott

Elavbrott
Innan du felanmäler ett elavbrott kan det vara bra att själv göra en snabb felsökning. Det gör du i några enkla steg med hjälp av vår checklista. På så vis ser du om det rör sig om ett avbrott hos oss eller ett fel i din egen anläggning.

Har du Kraftringen som elhandelsbolag men ett annat elnätsbolag? Då är det ditt elnätsbolag du ska ringa och felanmäla strömavbrott hos.

Fjärrvärmeavbrott
Bor du i flerfamiljshus? Då är det i första hand din fastighetsägare du ska kontakta om du har problem med värme eller varmvatten. Annars ringer du vårt felanmälningsnummer 020-55 66 00.

Avbrott i öppet stadsnät / fiber
Felanmälning av öppet stadsnät / fiber gör du direkt hos din tjänsteleverantör. Läs mer om hur du gör det här. 

Gasavbrott
Har du problem med din gasleverans felanmäler du på vårt felanmälningsnummer 020-55 66 00.

Gatubelysning
Upptäcker du offentlig gatubelysning som inte fungerar felanmäler du det hos din kommun


Kontakta oss

Jag tar tacksamt emot frågor, synpunkter och önskemål från dig. Vänligen fyll i dina kontaktuppgifter och ditt ärende i fälten nedan. Jag återkommer till dig snarast.

Mottagare
[namn]