Din faktura – privatkund

Här hittar du svar på vanliga frågor om din faktura och betalningar.

Var kan jag se hur stor min faktura blir?
Du kan se din aktuella elräkning genom att logga in på Mitt Kraftringen eller i appen.

Har ni fått min fakturabetalning?
Du kan logga in på Mitt Kraftringen och se om vi fått din betalning. Du kan också ladda ner appen och titta där.

Hur kan jag få och betala min faktura?
Här kan du läsa om hur du kan få och betala din faktura.

Vad händer om jag inte betalar min faktura?
Läs mer om obetalda fakturor.

Kan jag få anstånd på min faktura?
Det finns möjlighet att kontakta vår kundservice och ansöka om anståndsbetalning av en faktura, vilket innebär att betalningsdatumet skjuts fram i max 30 dagar.

Du kan även ansöka om anstånd helt på egen hand! Logga in på Mitt Kraftringen och tryck på "Mina Fakturor" i vänstra kolumnen. Tryck sedan på de tre prickarna längst åt höger bredvid fakturan du vill ha anstånd på. Tryck "Ändra förfallodag".

Med anstånd tillkommer dröjsmålsränta på det ursprungliga faktureringsbeloppet. Anstånd eller delbetalning av faktura beviljas endast så länge du inte har betalningsanmärkningar eller tidigare obetalda fakturor hos oss. Behöver du söka anstånd är det viktigt att du kontaktar oss (eller ansöker själv om anstånd) innan fakturans förfallodatum. 

Jag har fått en påminnelsefaktura. Vad gör jag?
Om du har fått en påminnelsefaktura från Visma Amili och har frågor kan du vända dig till dem. Det är Visma som hanterar påminnelsfakturor och du når deras kundservice 0771-232 405. För att se ditt ärende hos Visma Amili kan du logga in här.

Registrera ditt kontonummer på Mitt Kraftringen för att få dina pengar snabbt
Ibland behöver vi göra utbetalningar till våra kunder. Det kan t.ex. handla om en återbetalning för en felaktig inbetalning eller ett el- eller gasprisstöd som ska utbetalas. Om vi har ditt kontonummer får du pengarna fortare och enklare.

Registrera ditt kontonummer genom att logga in på Mitt Kraftringen. Där kan du lägga in ditt kontonummer som du sedan bekräftar med ditt BankID. Om du redan har ett kontonummer registrerat kan du logga in för att försäkra dig om att det är rätt nummer.

Vår faktura ska vara lätt att förstå
En faktura ska vara tydlig och klar, utan krångel. För att försäkra oss om att våra fakturor är så bra som möjligt har vi utformat den i samverkan med våra kunder. Vår faktura är resultatet av olika önskemål och synpunkter som framkommit som resultatet av denna samverkan. Här hittar du en beskrivning av fakturan.PDF, fakturaförklaring - generell

På den här sidan visar vi en inbäddad chatt. För att du ska få se chatten måste du godkänna att vi använder funktionella cookies på din dator. Klicka på knappen Cookie-inställningar för att justera inställningarna.
chat-bubble-icon